Jak być asertywnym w pracy i życiu prywatnym?

W życiu prywatnym oraz zawodowym zdecydowanie łatwiej mają osoby, które są asertywne. To oznacza, że potrafią powiedzieć „nie”, jeżeli jest taka potrzeba i nie mają czasu czy ochoty na wykonanie konkretnego zadania. Oczywiście nie dotyczy to ich obowiązków służbowych, a raczej dodatkowych. Przekonaj się, co możesz zrobić, żeby popracować nad asertywnością.

Jako konsultant czujesz się w pracy wykorzystywany? Być może masz trudności z asertywnością i nie jesteś w stanie uporać się z odmówieniem swoim przełożonym czy współpracownikom dodatkowych zadań, które Ci zlecają. A to może być przecież bardzo obciążające. Skup się zatem na tym, żeby popracować nad swoją asertywnością.

Asertywność w pracy i w życiu prywatnym

Oczywiście bycie asertywnym przyda Ci się również w życiu prywatnym, a więc tym bardziej warto nad tym popracować. Wystarczy, że odmówisz osobom, które będą Cię prosić o wykonanie zadań, które nie należą do Twoich obowiązków i będą dla Ciebie znacznym obciążeniem. Możesz im wytłumaczyć, że to nie są Twoje obowiązki, a ponadto że gdybyś je wykonał, nie miałbyś czasu na realizację swoich zadań i musiałbyś zostać w pracy po godzinach. Jest to wystarczający argument. Jeżeli zaczniesz stawiać granice, pozostali współpracownicy w pewnym momencie przestaną Cię prosić o wykonywanie tego typu zadań.

Zostaw komentarz