Wielu ludzi często zadaje sobie pytanie kim jest właściwie konsultant telefoniczny? Mówiąc krótko konsultant telefoniczny to osoba, która za pomocą telefonu zajmuje się obsługą klientów biznesowych i indywidualnych oraz sprzedażą usług i produktów swojej firmy lub na zlecenie. Osoba taka powinna mieć wykształcenie średnie, a także znać w stopniu dobrym obsługę komputera. Mile widziane jest też doświadczenie w sprzedaży i kontaktach z klientami. Ważną kwestią w tej pracy jest dobra dykcja i miły głos, precyzyjnie przekazywanie informacji, i znajomość technik perswazji oraz negocjacji. Poza tym od pracownika tego wymaga się dużej koncentracji uwagi i odporności na stres. Miejscem pracy jest biuro, ewentualnie wydzielone miejsce. Najchętniej na tym stanowisku zatrudniane są osoby młode w pełni dyspozycyjne, które muszą wiedzieć, że w wielu wypadkach jest to praca zmianowa, nawet w nocy. Pracownik taki nie zarabia zbyt wiele, choć wszystko uzależnione jest od pracodawcy. Bardzo często konsultant telefoniczny otrzymuje premie za wykonana normę lub wyjście ponad nią.