Aktywne słuchanie

Aktywne słuchanie

Aktywnego słuchania warto uczyć się nie tylko w celach zawodowych. Nawyk ten przyda się w codziennym porozumiewaniu się, sprawia iż oszczędzamy czas i wyrażamy się jaśniej, precyzyjniej. Praca z klientem jako konsultant wymaga od pracownika aktywnego wsłuchiwania się w odbiorcę. Klienci często przychodząc o pomoc, czy poradę do konsultanta, nie wiedzą dokładnie o co im chodzi, nie precyzując problemów z uwagi na szeroką niewiedzę dotyczącą usługi, produktu, firmy itd.

Konsultant ma trudne zadanie, by wywnioskować o co chodzi, nie urażając klienta i nie narzucając swoich wniosków przedwcześnie. Wbrew pozorom nawet ton wypowiedzi ma znaczenie dla oceny obsługi. Nie bez powodu konsultanci przechodzą szkolenia z zakresu komunikacji, empatii i wyrażania swojego zdania, aktywnego marketingu.

Każdy konsultant winien dbać o sposób wysławiania się, przekazywania wiedzy, przychylność i uprzejmość wobec słuchacza, rozmówcy. To ważne dla całej firmy, stąd szkolenia leżą w gestii pracodawcy, który powinien je organizować i planować. Od wsłuchania się w odbiorcę zależy sukces sprzedaży jak i sympatia klientów.

Podobne wpisy

Zostaw komentarz