W zawodach polegających na kontakcie bezpośrednim z ludźmi niestety zdarzają się też przykre sytuacje – na przykład w pracy konsultanta w biurze obsługi klienta, możesz spotkać się z agresywnymi klientami, którzy dostali wysoki rachunek i obwiniają ciebie jako reprezentanta firmy za jego problemy finansowe. Niestety, nie możemy ustrzec się przed takimi klientami, ale możemy spróbować ich spacyfikować. Jak pracując jako konsultant kredytowy głównie doradzałem swoim klientom, jakie kredyty byłyby dla nich korzystne, i pomagałem im je otrzymać w naszym banku. Rzadko kiedy zdarzały mi się przykre sytuacje, niemniej jednak bywają takie chwile, gdy bezradnie rozkładasz ręce, nie mogąc zaoferować swojemu klientowi żadnego ciekawego kredytu, a on przez to oskarża cię o brak kompetencji. Kiedyś, gdy pracowałem w biurze obsługi klienta, moim starym trikiem na krzyczących klientów było wskazanie im koszyczka z cukierkami, prośba o uspokojenie lub podanie mu szklanki wody, a następnie opanowanym głosem prosiłem ich o ponowne wyłuszczenie problemu. Zazwyczaj, gdy klient nieco ochłonął i ponownie usłyszał swoją historię z własnych ust, zaczynał powoli rozumieć, w czym tkwi jego problem, i wtedy wspólnie go rozwiązywaliśmy.
Podobne wpisy
Coraz częściej z firmą, która nam coś oferuje, sprzedaje, zapewnia możemy skontaktować się wyłącznie online lub telefonicznie korzystając z kontaktu…
Coraz częściej mówi się o tym, że wiele młodych osób na studiach decyduje się na to, żeby zarabiać na własne…
W życiu różnie bywa czasem zdajemy sobie sprawę jak wiele popełniamy błędów. Niestety nie zawsze możemy to przewidzieć. Pamiętam jak…
Większość rozmów z klientami jest nagrywana. Ma to zapewnić lepszą pracę, obsługę i bezpieczeństwo, asekurację na wypadek sporów klienta z…
Kiedy próbujemy połączyć się z konsultantem dzwoniąc na infolinię musimy wyrazić zgodę na nagrywanie rozmowy. Jeśli tego sobie nie życzymy…
Jeśli zdarzyło ci się pracować jako konsultant, to z pewnością wiesz już, z czym się wiąże ten zawód. Jest to…
Jedną z form marketingu dla firmy, marki jest urządzanie w sklepach patronackich i nie tylko konsultacji ze specjalistami. Czasem są…
Załatwianie spraw na telefon wymaga pewnego wyczucia i pozytywnej relacji na której zwykle zależy konsultantów i chcącemu nam coś sprzedać….
W wielu firmach potrzebne jest stanowisko konsultanta, czyli osoby, która będzie pośredniczyła pomiędzy interesami firmy, a jej klientów. Taka praca…
Udało Ci się zmienić pracę, o co walczyłeś od długiego czasu. Już od kilku tygodni pracujesz w nowej firmie, jednak…
Wielkie centra telefoniczne zatrudniają tak dużą ilość ludzi, że często nie ma dla nich nawet przysłowiowych parkingów pod budynkami gdzie…
Zawód konsultanta może wyglądać bardzo różnie. W dużej mierze za konsultanta uchodzi osoba doradcy klienta, tymczasem konsultant prowadzi jak sama…
Większości z nas praca konsultanta kojarzy się z licho płatnym stanowiskiem mało znaczącym, tymczasem coraz częściej w wielu firmach konsultant…
Praca w centrum telefonicznym ma swoje plusy ale także i minusy. Poniżej pozwolę sobie zakreślić kilka porad, które spowodują, że…
Kiedy zobaczyłam w sieci ogłoszenie rekrutacyjne z tytułem zatrudnię konsultanta ucieszyłam się, że to praca dla mnie. Do tej pory…
Komentarzy (2)
Zostaw komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi
Konsultant zarabia zdecydowanie za mało.
Praca na stanowisku konsultant jest obarczona dużym stresem