Osoby, które miały przyjemność pracować jako konsultant telefoniczny bardzo sobie chwalą ta pracę. Oczywiście, wszystko zależy od zaangażowania, jakie w nią włożyły, wówczas i wypłata wyższa, i satysfakcja z niej większa. Praca na słuchawce jest jednak dość przyjemna. Cały czas pracy spędza się w przyjemnym biurze, przed komputerem i w towarzystwie młodego, ambitnego zespołu. To właśnie ekipa pracowników sprawia, że tak przyjemnie jest przychodzić każdego dnia do pracy i wspólnie pracować na efekty. Taka praca przysparza często stresu, który jest jednak tym mniejszy im więcej rozmów telefonicznych się wykona, aż wręcz redukuje się go do minimum. Stres wynika często z charakteru klientów, do których dzwonimy, bo nie zawsze są oni łatwymi rozmówcami, a często ich problemy nie są błahe. Jednak łatwo można sobie z nimi poradzić za pomocą kilku technik, których uczy się każdy konsultant na szkoleniach, a szkoleń tych jest wiele. Często dzień pracy zaczyna się krótkim szkoleniem, by pracownicy byli jak najlepiej przygotowani do pracy, którą mają wykonywać przez kolejnych kilka godzin w biurze.
Oczywiście, jeżeli praca jest dobrze płatna to każdy sobie taką pracę chwali.