Praca z klientem nie taka trudna

praca z klientem

praca z klientemW wielu firmach potrzebne jest stanowisko konsultanta, czyli osoby, która będzie pośredniczyła pomiędzy interesami firmy, a jej klientów. Taka praca konsultanta nie jest bardzo skomplikowana, jednak wymaga kilku ważnych kompetencji.

Konsultant musi przede wszystkim umieć słuchać, by dobrze zrozumieć problemy i potrzeby swoich klientów, a następnie umieć im skutecznie zaradzić. Musi doskonale znać produkty lub usługi firmy, dla której pracuje, by była osoba wiarygodną i kompetentną w udzielaniu wszelkiego rodzaju informacji na ten temat swoim klientom. Najczęściej konsultanci zajmują się sporządzaniem nowych umów z klientami – zachęcają ich do kupna produktu lub usługi, a później przeprowadzają w wygodny sposób przez cały proces zawarcia transakcji. Ich praca ma charakter biurowy, polega zwykle na telefonicznej lub osobistej obsłudze klientów. Jest to praca w konkretnych godzinach, zwykle w ciągu dnia, nie zmianowa.

W zależności od rodzaju konkretnej firmy oraz produktów czy usług, jakie ona oferuje, mogą istnieć różne rodzaje konsultantów, na przykład konsultant telefoniczny polecający swoje produkty przez telefon. Konsultant musi umieć dobrze słuchać, być cierpliwy i pełen zrozumienia.

Podobne wpisy

Zostaw komentarz