Cierpliwość nade wszystko

Kiedy szkoliłem się w zawodzie konsultanta, przede wszystkim podkreślano, jak ważne będzie to, żebyśmy zawsze starali się podchodzić jak najbardziej cierpliwie do naszych klientów. a1Podkreślano, że cierpliwość to wręcz podstawa w tym zawodzie. Oczywiście, uważałem, że jest to aż nadto wyolbrzymione i starałem się zrozumieć, dlaczego będzie to tak istotne. Myślałem, że najważniejsze jest to, żeby poznać wszystkie zawodowe tajniki pracy konsultanta i wiedzieć jak najwięcej o produktach, które oferuje nasza firma swoim klientom. Moim zdaniem to w zupełności miało wystarczyć do tego, żeby nasi klienci do nas się przekonali. Niestety, już pierwszego dnia pracy jako konsultant Sosnowiec miałem przekonać się, jak bardzo się myliłem. Moi pierwsi klienci, jak na złość, strasznie dali mi popalić. Chociaż uważałem się za osobę kompetentną i doskonale przygotowaną, okazało się to tylko teorią. W praktyce, nie liczyłem się z tym, że będą osoby, których żadnymi racjonalnymi argumentami nie przekonam!

Podobne wpisy

Komentarzy (1)

Praca konsultanta wymaga wiele spokoju i cierpliwości.

Zostaw komentarz