Załatwianie spraw na telefon wymaga pewnego wyczucia i pozytywnej relacji na której zwykle zależy konsultantów i chcącemu nam coś sprzedać. Zawieranie umów na odległość, drogą telefoniczną ma szereg ograniczeń, z pewnością nie jest to wygodne ani dla konsultantów, ani dla klientów, jednak wciąż nękają nas telefony z ofertą tego czy owego. Relacje jakie zawierają z klientami konsultanci pomagają w sprzedaży, czasem rozmowy są wielokrotne, czasem bardzo długie. Początkowo relacja budowana jest w oparciu o wysłuchanie i zrozumienie, wzbudzenie potrzeb, z czasem zbudowanie wiarygodności, aż do osiągnięcia celu jakim jest zainteresowanie ofertą i ostatecznie skorzystanie z niej. Dotyczy to najczęściej branży finansowej i ubezpieczeniowej. Nie każdy konsultant ma dobre wyniki sprzedaży na co wpływ ma właśnie umiejętność budowania relacji z klientem, bycie przekonującym. Sukces sprzedażowy w dużej mierze zależy też od doświadczenia zdobywanego w drodze upływu dni, miesięcy i lat bycia konsultantem.
Podobne wpisy
W ciągu dnia spędzasz bardzo wiele godzin przez komputerze, co odczuwa nie tylko Twoja psychika, ale również całe ciało? Przez…
Poza zakresem obowiązków i zadań powierzonych istotny jest plan. Nie zawsze jest to plan sprzedaży, czasem chodzi o wykonanie określonej…
Kilka razy już zmieniałam posadę, i miałam okazję za każdym razem przekonać się, że tak naprawdę, tym, co ma największe…
Współczesny rynek to nie tylko klasyczny handel, ale także wykorzystywanie nowych technologii i umiejętności nowoczesnych sprzedawców Praca jako konsultant przy…
Praca z ludźmi to jedno z najcięższych doświadczeń, jakie przeżyłem w życiu, a pracowałem już i na hali produkcyjnej, i…
Mówi się, że żadna praca nie hańbi. I faktycznie tak jest, choć jednym z najmniej chętnie wykonywanych zawodów, do którego…
Zawsze byłam nazywana gadułą – uwielbiam gadać, o czymś konkretnym, jak i o byle czym. W zasadzie to buzia mi…
Kiedy szkoliłem się w zawodzie konsultanta, przede wszystkim podkreślano, jak ważne będzie to, żebyśmy zawsze starali się podchodzić jak najbardziej…
Kluczową umiejętnością wymagana od osób chcących podjąć pracę konsultanta jest radzenie sobie z klientem, wysoka kultura pozwalająca zagwarantować doskonałą jakość…
W początkowym okresie mojego życia zawodowego dość często zmieniałam pracę. Chodziło mi o to, aby znaleźć sobie takie stanowisko, które…
Kiedy próbujemy połączyć się z konsultantem dzwoniąc na infolinię musimy wyrazić zgodę na nagrywanie rozmowy. Jeśli tego sobie nie życzymy…
W zawodach polegających na kontakcie bezpośrednim z ludźmi niestety zdarzają się też przykre sytuacje – na przykład w pracy konsultanta…
Od paru dni pracuję jako konsultant, ale już czuję się, jakbym pracował w tym zawodzie od dawna. Naprawdę! Niestety, nie…
Podjecie pracy na obrzeżach miasta to spory kłopot w dotarciu do miejsca pracy. Niestety call center najczęściej ulokowane jest na…
Kiedyś, kiedy słyszałam hasła typu, że najważniejsze jest to, żeby wybrać dla siebie pracę marzeń, dzięki której będziemy mieli możliwość…