Prowadzenie konsultacji

prowadzenie konsultacjiNazwa zawodu jakim jest konsultant może być myląca, bowiem osoba zajmująca to stanowisko wcale nie prowadzi konsultacji a jest raczej informatorem, osobą prezentującą ofertę czy też osobą gotową do odpowiedzenia na pytania klienta.

Zwykle konsultant zatrudniany jest na infolinii, jednak nie tylko w telecentrach można spotkać się z tym stanowiskiem. Niezwykle często zamiast doradca klienta używa się nazewnictwa konsultant. Praca na tym stanowisku do łatwych z pewnością nie należy. Trzeba się liczyć z rozmowami mnie i bardziej ciekawymi. Ludzie bywają różni, czasem niezdecydowani, czasem z wadą wymowy a czasem z większymi problemami.

Bez znaczenia jest to czy pracujemy online, przez telefon czy stacjonarnie. Oczywiście poza osobistym spotkaniem można jakość sobie radzić z upustem emocji podczas rozmowy jednak i tak zawsze pozostaje zmierzyć się z  klientem i jego potrzebami. Kluczową cechą charakteru jaka jest niezbędna w pełnieniu funkcji konsultanta jest empatia. Bez empatii ani rusz. Prowadzenie rozmów, negocjacji, konsultacji to poważne zadanie nie dla każdego. Nie każdy umie poprowadzić konwersacje w dobrą stronę. Sobie pochlebną.

Podobne wpisy

Zostaw komentarz