Podobnie jak w pracy stacjonarnej jak i zdalnej rozumienie sytuacji, problemu jest podstawą. Gdy chodzi o pomoc konsultanta to praca bardzo pożądana. Pracując na linii telefonicznej jako konsultant warto jest posiąść umiejętności diagnozowani problemów z jakimi zwracają się do nas klienci dzwoniąc na telefon alarmowy i wybierając rozmowę z konsultantem. Nie jest to zadanie banalne, zwłaszcza gdy rozchodzi się o rozmowy z laikami. Dzięki wyłuszczeniu problemu będziemy mogli realnie pomóc rozmówcy, podpowiedzieć różne rozwiązania, bądź też usunąć usterkę itp. Dlatego tak istotna jest rozmowa i komunikacja, zdolność zdawania określonych pytań i wsłuchiwania się w to co nam m do przekazania klient. Rozpoznanie problemu to połowa sukcesu w rozmowie. Nie zawsze konsultant ma tak łatwo. Często jest trudno dogadać się z rozmówcą z racji utrudnionej komunikacji i braku realnego widzenia się, czy niuansów słownych. O ile na liniach sprzedażowych i informacyjnych jest łatwiej, to znacznie trudniej bywa na liniach serwisowych.
Podobne wpisy
Coraz więcej firm korzysta z uruchomienia infolinii informującej klientów o ofercie, jak również pozwalającej na kontakt klientów z firmą w…
Dobre relacje z ludźmi to bardzo dobra rzecz. Możemy je wykorzystać, by rozwijać swoje życie towarzyskie i mieć wielu przyjaciół…
Nie tylko telemarketer jest synonimem stanowiska konsultant, bowiem w wielu urzędach niezbędne do przeprowadzenia konsultacje społeczne wymuszają na instytucji stworzenie…
Banki to placówki zajmujące się obrotem pieniężnym. Obsługują zarówno osoby fizyczne jak i firmy i przedsiębiorstwa. Dla każdego klienta maja…
Coraz więcej sklepów online oferuje pomoc klientowi w wyborze asortymentu jak i na wypadek pomyłki w zamówieniu, adresie dostawy czy…
Infolinie są ostatnio popularnym narzędziem komunikacji w razie awarii, reklamacji, zwrotu itp. Nic gorszego nie może spotkać klienta jak połączenie…
Kiedy starałam się o pracę jako konsultantka, przyznam się szczerze, że nie do końca wiedziałam, czego tak naprawdę się spodziewać….
Biorąc pod uwagę charakter pracy doradcy zawodowego, jego spotkania z klientami którym wykonuje analizy potrzeb i możliwości. Spotkani te przypominają…
Gdy pracuje się zbyt długo w jednej branży wie się już o wiele za dużo niż przeciętny klient wiedzieć powinien….
Jak wiadomo nie tylko krajowy kryzys gospodarczy czy brak klientów oraz sprzedaży jest w stanie doprowadzić firmę do upadłości. Brak…
Całodobowa infolinia wymaga zatrudnienia personelu na kilka zmian. Praca konsultanta ma swe plusy i minusy. Czasem jest większy, a czasem…
Zawsze, na każdej transakcji korzystają dwie strony. Co do tego nie mam żadnych wątpliwości. Takie też miałem nastawienie, kiedy rozpoczynałem…
Praca w centrum telefonicznym ma swoje plusy ale także i minusy. Poniżej pozwolę sobie zakreślić kilka porad, które spowodują, że…
Dziś jestem jak najbardziej świadoma, że dążenie do wymarzonej pracy jest jak najbardziej wskazane. Wiele osób szybko się poddaje i…
Kiedy pracowałam w poprzednim centrum telefonicznym, zrezygnowałam z powodu nadgodzin, zmuszano nas do ich wyrabiania mimo oporów i sprzeciwu. Sądziłam,…