Wielu ludzi często zadaje sobie pytanie kim jest właściwie konsultant telefoniczny? Mówiąc krótko konsultant telefoniczny to osoba, która za pomocą telefonu zajmuje się obsługą klientów biznesowych i indywidualnych oraz sprzedażą usług i produktów swojej firmy lub na zlecenie. Osoba taka powinna mieć wykształcenie średnie, a także znać w stopniu dobrym obsługę komputera. Mile widziane jest też doświadczenie w sprzedaży i kontaktach z klientami. Ważną kwestią w tej pracy jest dobra dykcja i miły głos, precyzyjnie przekazywanie informacji, i znajomość technik perswazji oraz negocjacji. Poza tym od pracownika tego wymaga się dużej koncentracji uwagi i odporności na stres. Miejscem pracy jest biuro, ewentualnie wydzielone miejsce. Najchętniej na tym stanowisku zatrudniane są osoby młode w pełni dyspozycyjne, które muszą wiedzieć, że w wielu wypadkach jest to praca zmianowa, nawet w nocy. Pracownik taki nie zarabia zbyt wiele, choć wszystko uzależnione jest od pracodawcy. Bardzo często konsultant telefoniczny otrzymuje premie za wykonana normę lub wyjście ponad nią.
Podobne wpisy
Infolinie są ostatnio popularnym narzędziem komunikacji w razie awarii, reklamacji, zwrotu itp. Nic gorszego nie może spotkać klienta jak połączenie…
Jeśli zdarzyło ci się pracować jako konsultant, to z pewnością wiesz już, z czym się wiąże ten zawód. Jest to…
Są zawody, w których cechy charakteru są ważniejsze niż wykształcenie. Jednym z nich jest konsultant, który pracuje w biurze obsługi…
Kiedyś, kiedy słyszałam hasła typu, że najważniejsze jest to, żeby wybrać dla siebie pracę marzeń, dzięki której będziemy mieli możliwość…
Nie zdziwiło mnie kiedy na rozmowie o prace konsultanta pytano mnie o zdrowie, zwłaszcza o słuch. Sprawdzano mnie także pod…
Niskie zarobki, choć wysokie koszty płacy, sprawiają, że w naszym kraju powstają jak przysłowiowe grzyby po deszczu wielkie centra infolinii….
Kiedy pracowałam w poprzednim centrum telefonicznym, zrezygnowałam z powodu nadgodzin, zmuszano nas do ich wyrabiania mimo oporów i sprzeciwu. Sądziłam,…
Aby praca telemarketera miała sens należy przestrzegać kilku podstawowych zasad. Najważniejszym jest wyczucie człowieka z którym się rozmawia, gdyż istnieją…
Bycie pracownikiem infolinii bywa trudne, aczkolwiek praca konsultanta prezentującego oferty nie jest najgorsza. Nie trzeba nikomu wciskać produktu, naciskać na…
Całodobowa infolinia wymaga zatrudnienia personelu na kilka zmian. Praca konsultanta ma swe plusy i minusy. Czasem jest większy, a czasem…
Podobnie jak w pracy stacjonarnej jak i zdalnej rozumienie sytuacji, problemu jest podstawą. Gdy chodzi o pomoc konsultanta to praca…
Wiele swoich firm prowadzi sprzedaż i obsługę swoich klientów przez telefon. Wielkie Call Center zasila wiele osób. Część jest…
Kim jest konsultant? Z takim nazewnictwem stanowiska pracy spotykam się zarówno u osób, które pracują na infoliniach różnego rodzaju jak…
Wysokie zarobki to największa, a często nawet jedyna motywacja, dla której w ogóle podejmujemy pracę, i dla której staramy się…
Zatrudnienie konsultanta możliwe jest nie tylko w firmach prywatnych ale także urzędach i instytucjach państwowych. Który sektor lepszy, czy lepiej…