Kluczową umiejętnością wymagana od osób chcących podjąć pracę konsultanta jest radzenie sobie z klientem, wysoka kultura pozwalająca zagwarantować doskonałą jakość obsługi klienta. Stąd tak ważne jest szkolenie i doskonalenie swoich umiejętności. Standardy obsługi klienta wciąż się zmieniają, warto podążać za nowymi trendami. Prócz obsługi, jej sposobu, formy kluczowa jest kompetencja. Konsultant który nie potrafi odpowiedzieć na pytanie klienta to marny konsultant. Warto być na bieżąco z oferta firmy, zmieniającymi się produktami i promocjami. Zazwyczaj klient prosi o rozmowę z konsultantem bo nie potrafi sam znaleźć odpowiedzi na swoje pytania. Warto przygotować się na szereg nietypowych, bardzo szczegółowych pytań. Pracuję w firmie ubezpieczeniowej i obsługa jest niezmiernie trudna, bowiem w wielu przypadkach nie ma odpowiedzi, gdyż po raz pierwszy nie tylko ja ale i firma spotyka się z takim pytaniem. Nie sztuka jest opanować ogólne warunki ubezpieczeń ale potrafić je stosować, interpretować. Do tego niezbędne jest doświadczenie, najlepiej wieloletnie w tej branży.
Podobne wpisy
Każde przedsiębiorstwo od czasu do czasu potrzebuje wsparcia. Najczęściej trudno jest zatrudnić wszystkich specjalistów, wielu branż w jednej firmie, na…
Każdej osobie, której udało się przebrnąć przez wszystkie etapy rekrutacji na stanowisko konsultanta klienta warto pogratulować, gdyż nie było to…
Coraz więcej sklepów online oferuje pomoc klientowi w wyborze asortymentu jak i na wypadek pomyłki w zamówieniu, adresie dostawy czy…
W większości firm startując w procesie rekrutacji musimy wykazać się katalogiem cech i umiejętności odpowiednimi do oferowanego stanowiska. W przypadku…
Nie mając doświadczeń zawodowych, jednak mając chęć do podjęcia pracy i zadatki na dobrego sprzedawcę, czy pracownika obsługi klienta warto…
Gdy szukałam pracy trafiłam na sporo ogłoszeń rekrutacyjnych firmowanych markami usług telefonii komórkowej. Z początku omijałam te oferty, gdyż kojarzyły…
W wielu ogłoszeniach rekrutacyjnym, w sieci lub prasie, pojawia się stanowisko konsultanta telefonicznego, tymczasem w praktyce jest to nic innego…
Wczoraj miałam do czynienia po raz pierwszy z taką sytuacją. Dalej jestem w szoku. Chociaż jako konsultant Koszalin pracuję od…
Coraz częściej z firmą, która nam coś oferuje, sprzedaje, zapewnia możemy skontaktować się wyłącznie online lub telefonicznie korzystając z kontaktu…
Firmy telekomunikacyjne posiadają zwykle całe grono konsultantów – są to pracownicy zatrudnieni po to, by reprezentować interesy firmy pośrednicząc pomiędzy…
Masz problem zadzwoń na linię serwisową, tudzież infolinię, znajdziesz tam informację, pomoc. Z pewnością nie raz skorzystałeś z takiej opcji,…
Każda firma czy większe przedsiębiorstwo bez względu na ich działalność, potrzebują dostarczania usług i produktów od innych firm, które z…
Doradztwo to podstawowe zadanie konsultanta. Praca w tym charakterze jest bardzo ważna dla sprzedaży w firmie, wpływa również na kwestie…
Wcześniej wydawało mi się, że połączenie pasji z pracą to po prostu graniczy z cudem. Nie oszukujmy się, ale naprawdę…
Mimo że w sklepie online możemy się samodzielnie obsłużyć, to czasem potrzebna jest nam pomoc, zwłaszcza jeśli chodzi o reklamację…
Komentarzy (1)
Zostaw komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi
nie zawsze jest w pracy konsultanta konflikt