Podobnie jak w pracy stacjonarnej jak i zdalnej rozumienie sytuacji, problemu jest podstawą. Gdy chodzi o pomoc konsultanta to praca bardzo pożądana. Pracując na linii telefonicznej jako konsultant warto jest posiąść umiejętności diagnozowani problemów z jakimi zwracają się do nas klienci dzwoniąc na telefon alarmowy i wybierając rozmowę z konsultantem. Nie jest to zadanie banalne, zwłaszcza gdy rozchodzi się o rozmowy z laikami. Dzięki wyłuszczeniu problemu będziemy mogli realnie pomóc rozmówcy, podpowiedzieć różne rozwiązania, bądź też usunąć usterkę itp. Dlatego tak istotna jest rozmowa i komunikacja, zdolność zdawania określonych pytań i wsłuchiwania się w to co nam m do przekazania klient. Rozpoznanie problemu to połowa sukcesu w rozmowie. Nie zawsze konsultant ma tak łatwo. Często jest trudno dogadać się z rozmówcą z racji utrudnionej komunikacji i braku realnego widzenia się, czy niuansów słownych. O ile na liniach sprzedażowych i informacyjnych jest łatwiej, to znacznie trudniej bywa na liniach serwisowych.
Podobne wpisy
Kiedy starałam się o pracę jako konsultantka, przyznam się szczerze, że nie do końca wiedziałam, czego tak naprawdę się spodziewać….
Dość ciekawym zawodem i jednocześnie stanowiskiem pracy jest konsultant biznesowy. To osoba doradcy biznesowego, dzięki której młody przedsiębiorca może pozyskać…
Marzenie o dobrej pracy pewnie przez każdego głowę przechodzi. Z doświadczenia wiem, że nie jest to łatwe. Musicie mi jednak…
Gdy pracuje się zbyt długo w jednej branży wie się już o wiele za dużo niż przeciętny klient wiedzieć powinien….
Są zawody, w których cechy charakteru są ważniejsze niż wykształcenie. Jednym z nich jest konsultant, który pracuje w biurze obsługi…
W wielu ogłoszeniach rekrutacyjnym, w sieci lub prasie, pojawia się stanowisko konsultanta telefonicznego, tymczasem w praktyce jest to nic innego…
Od pewnego czasu praca konsultanta nie jest związana zupełnie z regionem i miejscem skąd pracuje. W dobie usług internetowych, licznych…
Każdej osobie, której udało się przebrnąć przez wszystkie etapy rekrutacji na stanowisko konsultanta klienta warto pogratulować, gdyż nie było to…
Konsultacje bywają potrzebne i wskazane. Każdy konsultant ma za zadanie pomóc w podjęciu decyzji, doinformować klienta jak również doradzić mu…
Współczesny rynek to nie tylko klasyczny handel, ale także wykorzystywanie nowych technologii i umiejętności nowoczesnych sprzedawców Praca jako konsultant przy…
Jeśli dostałeś właśnie ofertę pracy konsultanta i zastanawiasz się czy warto ja podjąć to przemyśl kilka kwestii. Po pierwsze czy…
Firmy ubezpieczeniowe w dzisiejszych czasach mają bardzo duży popyt. Ubezpieczamy bowiem wszystko – swoje domy, samochody, siebie samych. Każdy z…
Całodobowa infolinia wymaga zatrudnienia personelu na kilka zmian. Praca konsultanta ma swe plusy i minusy. Czasem jest większy, a czasem…
Kiedy pracowałam w poprzednim centrum telefonicznym, zrezygnowałam z powodu nadgodzin, zmuszano nas do ich wyrabiania mimo oporów i sprzeciwu. Sądziłam,…
Coraz częściej z firmą, która nam coś oferuje, sprzedaje, zapewnia możemy skontaktować się wyłącznie online lub telefonicznie korzystając z kontaktu…