Każda firma czy większe przedsiębiorstwo bez względu na ich działalność, potrzebują dostarczania usług i produktów od innych firm, które z kolei tym się właśnie zajmują. Każde przedsiębiorstwo nawiązuje więc wiele kontaktów biznesowych z przedstawicielami firm usługowych lub handlowych, które dostarczają im potrzebnych dóbr i usług. Jednak ponieważ konkurencja na rynku jest spora, to każdy taki przedsiębiorca może nawiązywać kontakty z firmą, której oferta jest akurat najciekawsza. Zatem firmy usługowe muszą zatrudniać specjalnych pracowników, którzy zadbają o to, by takiego klienta zachęcić do skorzystania ze swoich usług, i stale utrzymywać atrakcyjność i wysoki poziom usług, by tego klienta nie stracić. Przedsiębiorcy kontaktują się zatem z przedstawicielem firmy, zwanym konsultantem, który to negocjuje z nimi warunki umowy, a następnie te umowy sporządza i dba o interesy klienta, z którym próbuje utrzymywać wzorowe relacje. Każdy taki klient jest na wagę złota gdyż jak wiadomo przynosi rzeczywisty zysk.
Dobry kontakt to możliwość rozwoju osobowego konsultanta