Umiejętność rozmowy

umiejętność rozmowy

Bardzo często praca konsultanta jest pracą telefoniczną, chociaż w wielu firmach usługowych i handlowych konsultant pracuje jako doradca bezpośredni. Odbywa spotkania z klientami, czy to w siedzibie firmy czy w domu klienta, na spotkaniach umówionych. Bez względu na formę spotkania i rozmowy, winien wykazać się umiejętnością prowadzenia rozmowy.

Z jednej strony konsultant musi umieć nawiązać nić porozumienia z klientem, dobrze gdy potrafi zacząć rozmowę nie tylko stricte związaną z przedmiotem spotkania. Z drugiej strony nie może zanadto prowadzić spotkania w sposób frywolny i prywatny, musi być profesjonalny, kompetentny. Częstym błędem konsultantów jest zbytnie wdawanie się w rozmowę z klientem, czasem nawet wtedy, gdy tematem rozmowy jest temat służbowy.

W takich sytuacjach konsultant szanując swój czas, musi umieć w sposób uprzejmy zakończyć rozmowę, przerwać klientowi, sprowadzić spotkanie na właściwy tor. Trzymanie się terminów spotkań jest niezmiernie ważne, dlatego rozmowy nie można rozwlekać i przedłużać. Większa ilość wypowiedzianych słów zwykle i tak nie prowadzi do satysfakcjonującego zamówienia, a jest zbędna. Niektórzy klienci wykorzystują zagadanie konsultanta na swoją korzyść, stąd też trzeba mieć się na baczności i być asertywnym.

Podobne wpisy

Zostaw komentarz