Kluczową umiejętnością wymagana od osób chcących podjąć pracę konsultanta jest radzenie sobie z klientem, wysoka kultura pozwalająca zagwarantować doskonałą jakość obsługi klienta. Stąd tak ważne jest szkolenie i doskonalenie swoich umiejętności. Standardy obsługi klienta wciąż się zmieniają, warto podążać za nowymi trendami. Prócz obsługi, jej sposobu, formy kluczowa jest kompetencja. Konsultant który nie potrafi odpowiedzieć na pytanie klienta to marny konsultant. Warto być na bieżąco z oferta firmy, zmieniającymi się produktami i promocjami. Zazwyczaj klient prosi o rozmowę z konsultantem bo nie potrafi sam znaleźć odpowiedzi na swoje pytania. Warto przygotować się na szereg nietypowych, bardzo szczegółowych pytań. Pracuję w firmie ubezpieczeniowej i obsługa jest niezmiernie trudna, bowiem w wielu przypadkach nie ma odpowiedzi, gdyż po raz pierwszy nie tylko ja ale i firma spotyka się z takim pytaniem. Nie sztuka jest opanować ogólne warunki ubezpieczeń ale potrafić je stosować, interpretować. Do tego niezbędne jest doświadczenie, najlepiej wieloletnie w tej branży.
Podobne wpisy
Do każdej pracy przechodzi się rekrutację. Czasem proces ten jest prostszy, gdy firma poszukuje ludzi do pracy, a nie bardzo…
Doradztwo to podstawowe zadanie konsultanta. Praca w tym charakterze jest bardzo ważna dla sprzedaży w firmie, wpływa również na kwestie…
Wcześniej wydawało mi się, że połączenie pasji z pracą to po prostu graniczy z cudem. Nie oszukujmy się, ale naprawdę…
Bardzo często w ogłoszeniach rekrutacyjnym pojawia się stanowisko konsultantki, tymczasem w praktyce jest to nic innego jak sprzedaż przez telefon,…
Konsultant inaczej doradca jest to osoba zawodowo zajmująca się udzielaniem porad w danej dziedzinie. Konsultant może pracować niemal w każdej…
Od pewnego czasu praca konsultanta nie jest związana zupełnie z regionem i miejscem skąd pracuje. W dobie usług internetowych, licznych…
Kiedy próbujemy połączyć się z konsultantem dzwoniąc na infolinię musimy wyrazić zgodę na nagrywanie rozmowy. Jeśli tego sobie nie życzymy…
Coraz więcej firm korzysta z uruchomienia infolinii informującej klientów o ofercie, jak również pozwalającej na kontakt klientów z firmą w…
Każda praca ma wady i zalety. Zawsze znajdziemy coś, na co będziemy mogli narzekać, jednak i też zawsze powinniśmy mieć…
Poza zakresem obowiązków i zadań powierzonych istotny jest plan. Nie zawsze jest to plan sprzedaży, czasem chodzi o wykonanie określonej…
Poza pracą dla polskich firm jako konsultant znaleźć można coraz więcej ofert pracy zdalnej w tym samym charakterze z drobną…
Prowadzenie rozmów telefonicznych może osobę na stanowisku konsultanta dość można zmęczyć, zwłaszcza psychicznie. Dlatego też pracownicy wielkich centrów telefonicznych muszą…
Aby być dobrym konsultantem kosmetycznym najpierw trzeba wypróbować oferowany produkt, poznać jego działanie, przetestować na własnej skórze, aby później wiarygodnie…
Zdarzyło się kiedyż, że miałam moment, w którym ciężko mi było znaleźć sobie pracę. Kompletnie nie wiedziałam, co chce robić…
Praca w centrum telefonicznym ma swoje plusy ale także i minusy. Poniżej pozwolę sobie zakreślić kilka porad, które spowodują, że…
Komentarzy (1)
Zostaw komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi
nie zawsze jest w pracy konsultanta konflikt