Kluczową umiejętnością wymagana od osób chcących podjąć pracę konsultanta jest radzenie sobie z klientem, wysoka kultura pozwalająca zagwarantować doskonałą jakość obsługi klienta. Stąd tak ważne jest szkolenie i doskonalenie swoich umiejętności. Standardy obsługi klienta wciąż się zmieniają, warto podążać za nowymi trendami. Prócz obsługi, jej sposobu, formy kluczowa jest kompetencja. Konsultant który nie potrafi odpowiedzieć na pytanie klienta to marny konsultant. Warto być na bieżąco z oferta firmy, zmieniającymi się produktami i promocjami. Zazwyczaj klient prosi o rozmowę z konsultantem bo nie potrafi sam znaleźć odpowiedzi na swoje pytania. Warto przygotować się na szereg nietypowych, bardzo szczegółowych pytań. Pracuję w firmie ubezpieczeniowej i obsługa jest niezmiernie trudna, bowiem w wielu przypadkach nie ma odpowiedzi, gdyż po raz pierwszy nie tylko ja ale i firma spotyka się z takim pytaniem. Nie sztuka jest opanować ogólne warunki ubezpieczeń ale potrafić je stosować, interpretować. Do tego niezbędne jest doświadczenie, najlepiej wieloletnie w tej branży.
Podobne wpisy
Jeśli dostałeś właśnie ofertę pracy konsultanta i zastanawiasz się czy warto ja podjąć to przemyśl kilka kwestii. Po pierwsze czy…
Jednym z elementów marketingu jest tak zwany marketing telefoniczny. Polega on na rozmowach prowadzonych przez konsultantów z ewentualnymi klientami. Zazwyczaj…
Gdy zdecydowałam się na pracę konsultanta nie sądziłam, iż będę musiała opanować tak wiele informacji. Wcześniej byłam pracownikiem obsługi klienta,…
Kiedy starałam się o pracę jako konsultantka, przyznam się szczerze, że nie do końca wiedziałam, czego tak naprawdę się spodziewać….
Bycie pracownikiem infolinii bywa trudne, aczkolwiek praca konsultanta prezentującego oferty nie jest najgorsza. Nie trzeba nikomu wciskać produktu, naciskać na…
W życiu różnie bywa czasem zdajemy sobie sprawę jak wiele popełniamy błędów. Niestety nie zawsze możemy to przewidzieć. Pamiętam jak…
Jest wśród nas mnóstwo osób, które doskonale radzą sobie w relacjach z ludźmi. To nie tylko ci towarzyscy królowie parkietu,…
W wielu ogłoszeniach rekrutacyjnym, w sieci lub prasie, pojawia się stanowisko konsultanta telefonicznego, tymczasem w praktyce jest to nic innego…
Coraz częściej z firmą, która nam coś oferuje, sprzedaje, zapewnia możemy skontaktować się wyłącznie online lub telefonicznie korzystając z kontaktu…
Praca do której się przyjąłem miała polegać na informowaniu klientów o ofercie, z czasem okazało się iż praca konsultanta łączona…
Poza zakresem obowiązków i zadań powierzonych istotny jest plan. Nie zawsze jest to plan sprzedaży, czasem chodzi o wykonanie określonej…
Firma inwestując w jakość obsługi swych klientów zaproponowała pracownikom pakiet szkoleń do wyboru. Pracownikom telefonicznym i zdalnym szczególnie do gustu…
Któż z nas nie marzy o tym, aby jak najszybciej i w jak najbardziej widoczny sposób rozwinąć się zawodowo? Oczywiście,…
Od paru dni pracuję jako konsultant, ale już czuję się, jakbym pracował w tym zawodzie od dawna. Naprawdę! Niestety, nie…
Aby być dobrym konsultantem kosmetycznym najpierw trzeba wypróbować oferowany produkt, poznać jego działanie, przetestować na własnej skórze, aby później wiarygodnie…
Komentarzy (1)
Zostaw komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi
nie zawsze jest w pracy konsultanta konflikt