Są zawody, w których cechy charakteru są ważniejsze niż wykształcenie. Jednym z nich jest konsultant, który pracuje w biurze obsługi klienta. Firmy, które potrzebują zatrudniania takich osób, wychodzą z założenia, że nawet osiemnastolatkę tuż po szkole średniej można wyuczyć oferty firmy i zasad postępowania w określonych sytuacjach. Za to wykształconego magistra administracji i zarządzania, przekonanego o własnej wyjątkowości i nieomylności ciężko będzie przekonać do tego, by każdego klienta traktował z szacunkiem, i by przestał zadzierać nosa gdy natrafi na klienta mniej rozgarniętego od siebie. Taka postawa niestety bardzo odstręcza klientów. Czasem poważny biznesowy klient chętniej wykupi pakiet usług dodatkowych u niedoświadczonej, sympatycznej dziewczyny, która przyzna ze wstydem, że nie do końca zna się na swojej pracy bo dopiero zaczyna, niż na pracownicę, która myśli o kliencie jak o potencjalnym zysku i marzy tylko o tym by mieć go z głowy i wyjść do domu. Zdecydowanie, empatia i naturalność w tym zawodzie to podstawa.
Podobne wpisy
Mówi się, że żadna praca nie hańbi. I faktycznie tak jest, choć jednym z najmniej chętnie wykonywanych zawodów, do którego…
Infolinie są ostatnio popularnym narzędziem komunikacji w razie awarii, reklamacji, zwrotu itp. Nic gorszego nie może spotkać klienta jak połączenie…
Mimo że w sklepie online możemy się samodzielnie obsłużyć, to czasem potrzebna jest nam pomoc, zwłaszcza jeśli chodzi o reklamację…
Wszystkie firmy we Francji produkujące jakiekolwiek produkty, zarówno spożywcze jak i przemysłowe, mają obowiązek posiadania specjalnej linii telefonicznej, gdzie konsultant…
Coraz częściej mówi się o tym, że wiele młodych osób na studiach decyduje się na to, żeby zarabiać na własne…
Jest wśród nas mnóstwo osób, które doskonale radzą sobie w relacjach z ludźmi. To nie tylko ci towarzyscy królowie parkietu,…
W zeszłym miesiącu korporacja męża zaczęła masowo zwalniać pracowników. Oczywiście, był to ogromny stres dla mnie i dla mojego partnera,…
Kto pierwszy u mety? Taka wydaje się być dzisiaj zasada pracy naprawdę w bardzo wielu korporacjach. Czasem wręcz wydaje mi…
Praca w centrum telefonicznym ma swoje plusy ale także i minusy. Poniżej pozwolę sobie zakreślić kilka porad, które spowodują, że…
Masz problem zadzwoń na linię serwisową, tudzież infolinię, znajdziesz tam informację, pomoc. Z pewnością nie raz skorzystałeś z takiej opcji,…
W internecie młodzi ludzie bardzo często mogą znaleźć oferty pracy w charakterze konsultantów telefonicznych. Ich praca jest stosunkowo lekka –…
Udało Ci się zmienić pracę, o co walczyłeś od długiego czasu. Już od kilku tygodni pracujesz w nowej firmie, jednak…
Gdy pracuje się zbyt długo w jednej branży wie się już o wiele za dużo niż przeciętny klient wiedzieć powinien….
Infolinie to nowoczesny, preferowany od kilkunastu lat sposób rozwiązywania problemu klienta z firmą. Praca konsultanta na takiej infolinii polega na…
Większość rozmów z klientami jest nagrywana. Ma to zapewnić lepszą pracę, obsługę i bezpieczeństwo, asekurację na wypadek sporów klienta z…