Każdej osobie, której udało się przebrnąć przez wszystkie etapy rekrutacji na stanowisko konsultanta klienta warto pogratulować, gdyż nie było to proste zadanie. Moja wiara w siebie po złożeniu aplikacji jako konsultant poległa na całej płaszczyźnie, gdy usłyszałem pytania przygotowujące do rozmowy kwalifikacyjnej. Po pierwsze nie dotyczyły wiedzy nabytej w czasie studiów, a po drugie wydawały się nie mieć powiązania z przyszłą pracą. Jak się potem okazało miały one na celu sprawdzenie wszystkich moich kwalifikacji na to stanowisko, które jest przecież niezwykle ważne dla firmy. To od moich umiejętności interpersonalnych i wiedzy o usługach mojego przyszłego pracodawcy zależy utrzymanie prawidłowych relacji z potencjalnymi klientami. Na szczęście, zanim składałem aplikacje na to stanowisko, zapoznałem się z ofertą przedsiębiorstwa gdzie aplikowałam, co sprawiło, że znajomość produktu przyszłego pracodawcy zdałem na ocenę bardzo dobrą. Oczywiście po podpisaniu umowy o pracę odesłano mnie na praktyczne i specjalistyczne szkolenie.